Zapach w różnorodnych mediach.

Pojawiły się pierwsze kina w których oprócz dźwięku i wizji pojawiają się inne media oddziaływujące na widza. Od czasu kinowego pianisty pojawiły się dźwięk, który nazwał miniony czas erą kina niemego. Pojawił się dźwięk wielokanałowy, w tym efekty dźwięku przestrzennego, pojawił się obraz amorficzny czyli pokazywany na ekranach panoramicznych. Przyszło kino 3D – w specjalnych okularach zachwycamy się przestrzennością dźwięku i obrazu. Multimedialność kina przechodzi kolejne bariery. Przyszedł w końcu też czas na kino 4D i Smart Seat – „inteligentne krzesła”, które nie tylko poruszają się całe odginają się w różnych kierunkach ale i mają odkształcalne siedziska i oparcia a w zagłówkach i podnóżkach umieszczono nawiewy powietrza. Z poprzedzającego nas fotela za pomocą dysz może spać na nas deszcz czy morska bryza, pod fotelem ukąsi nas specjalny pasek imitujący zwierza, a zagłówkowe głośniki przestraszą nas bezpośrednio do ucha. W uzupełnieniu doznań częstym staje się aplikowanie do powietrza podawanego prze fotele środków zapachowych – mama nadzieję, że ze względów estetycznych czy medycznych – tylko imitujących prawdziwe zapachy. Techniczne ograniczenia a może już tylko finansowe nie pozwalają na razie na wprowadzanie dalszych efektów.

Leave a Reply

Strony
Zobacz koniecznie
  • Odzyskiwanie danych warszawaOdzyskiwanie danych warszawa
    Utracone dane. Byłem na ostatnim roku studiów. Właściwie to pisałem już pracę magisterską. Może nie była ona jeszcze na ukończeniu, jednakże wszystkie potrzebne badania miałem już wykonane. I oczywiście wszystkie …
  • Plecaki szkolne dla chłopcówPlecaki szkolne dla chłopców
    Plecaki szkolne dla chłopców. Wybór dobrego plecaka, z którym dziecko będzie codziennie chodziło do szkoły jest bardzo istotny. Ważne aby plecak był wytrzymały, łatwy w utrzymaniu czystości oraz dobrze usztywniony …