Szeregowi pracownicy i ich wiedza
I przeważnie szeregowi pracownicy nie mają zielonego pojęcia, jak zaradzić danemu komunikatowi i jak poradzić sobie z pojawiającym się nagle problemem systemowym. Elektronika komputerowa dodatkowo sprawia, że jakiekolwiek działania niezręcznie podjęte przez amatora mogą dodatkowo uszkodzić sprzęt. W firmie dochodzi do tego fakt, że sprzęt prawie zawsze należy do firmy, więc pracownicy boją się podejmować jakiekolwiek próby mechanicznego naprawienia problemu, aby nie zostać pociągniętym do jeszcze większej finansowej odpowiedzialności. Firmy te muszą więc bezwzględnie zatrudniać własnych specjalistów od informatyki i elektroniki komputerowej, którzy będą w stanie na bieżąco wykonywać wszystkie niezbędne naprawy i działania serwisowe. Oczywiście nie wszystkie awarie podzespołów bazowych da się naprawić bez wykorzystania profesjonalnych narzędzi i nierzadko usterki ostatecznie muszą być przekazane podwykonawcy specjalizującemu się w naprawie sprzętu. Niestety przy niskiej cenie komputerów stacjonarnych coraz częściej firmie bardziej opłaca się kupić nowy model, niż naprawiać raz już zepsuty.